Jeg bringer hermed et indlæg fra en gæsteblogger (Karina):
Bring skulle levere en pakke fra mig til Tyskland (via CoolRunner, som derfor officielt er deres kunde).
Jeg fik i december at vide fra CR, at Bring havde beskadiget min pakke, så de bad om dokumentation for indhold og værdi. Det fik de, og jeg spurgte til, hvad der var sket.
CR svarede tilbage, at Bring havde 30 dage til at behandle sagen. Imens kunne jeg se på trackingen, at der stod noget med deviation og damage, og at modtager ville få information ved levering.
Jeg skrev til modtageren, men hun havde intet hørt – og gjorde det heller aldrig.
I går fik jeg til gengæld en mail fra CR, at nu var sagen afsluttet, og jeg ville modtage penge på min konto indenfor 2-4 hverdage.
Jeg skrev tilbage, at jeg virkelig manglede noget information for, hvad var der sket med min pakke???
CR skrev tilbage, at de ville forhøre Bring, og ikke så længe efter lød svaret, at pakken var røget på gulvet og blevet kørt over af en truck.
Jeg spurgte ind til, hvad der var sket med indholdet for ja, den ene ting var da godt nok en Lego-figur, der nok ikke kunne tåle at blive kørt over, men en del af indholdet var altså et lille ca 4×4 cm stykke stof, og jeg havde meget mine tvivl, at det kunne gå i stykker ved at blive kørt over. Jeg spurgte, om ikke jeg kunne få de smadrede dele?
Svaret tilbage var, at det kunne man ikke. Når pakken var erklæret ødelagt, og pengene sat til refusion, ville pakken blive destrueret.
Jeg har så i dag haft fat i både CR og Bring, for jeg mener absolut ikke, det er nogen af dem, der kan tillade sig at beslutte, at MIN ejendom skal destrueres, fordi de vurderer det ødelagt.
At jeg ikke som minimum får billeder af den ødelagte forsendelse, er simpelthen ikke i orden, men jeg eller modtager burde selvfølgelig få tingene i hånden, og så er det op til en af OS at vurdere, hvorvidt indholdet er ødelagt eller ej.
Kundeservice hos Bring vil dog ikke have noget med mig at gøre, fordi deres kunde er CR. De ville ikke engang undersøge, om destrueringen af pakken kunne stoppes. Men jeg kunne da sende dem en klage.
CR skriver bare tilbage, at sådan er Brings retningslinjer, og det er udenfor deres indflydelse.
Det var helt klart sidste gang, jeg brugte CR, og begge firmaer får en dårlig anmeldelse på TrustPilot.